AGB

Ortel Mobile GmbH: Allgemeine Geschäftsbedingungen für Prepaid-Mobilfunkdienstleistungen, Stand Mai 2018

1. Geltungsbereich/Vertragspartner

1.1 Diese Allgemeinen Geschäftsbedingungen (AGB) gelten für das Vertragsverhältnis zwischen der  Ortel Mobile GmbH, E-Plus-Straße 1, 40472 Düsseldorf, Düsseldorf HRB 54154  (nachfolgend  „Anbieter“ oder „Ortel“ genannt) und dem Kunden über Mobilfunkdienstleistungen der Ortel auf Guthabenbasis („Prepaid-Mobilfunkdienstleistungen“).
1.2 Allgemeine Geschäftsbedingungen des Kunden gelten nicht und zwar auch dann nicht, wenn Ortel diesen Geschäftsbedingungen des Kunden nicht ausdrücklich widerspricht.

2. Zustandekommen des Vertrages

2.1 Soweit nicht abweichend vereinbart, kommt der Prepaid-Mobilfunkvertrag zwischen Ortel und dem Kunden durch Antrag des Kunden und Annahme durch die Ortel zustande. Die Annahme erfolgt - nach erfolgreicher Registrierung des Kunden - regelmäßig durch Bereitstellung der beantragten Leistung (z.B. Freischaltung der codierten SIM-Karte).
2.2 Ortel kann den Abschluss des Vertrags ablehnen, wenn ein schwerwiegender Grund vorliegt, z.B. der Kunde unrichtige Angaben macht, er Mitwirkungspflichten bei den durch Ortel durchzuführenden gesetzlichen Legitimationsmaßnahmen gemäß § 111 TKG (Telekommunikationsgesetz) nicht nachkommt oder der begründete Verdacht besteht, dass der Kunde die Leistungen missbräuchlich zu nutzen beabsichtigt.

3. Leistungen von Ortel

3.1 Art und Umfang der vertraglichen Leistungen ergeben sich aus der Leistungsbeschreibung, der Preisliste sowie aus den sonstigen Vereinbarungen der Vertragspartner.
3.2 Ortel ist in der Wahl der technischen Mittel zur Erbringung der vereinbarten Leistungen frei, soweit diese nicht vertraglich vereinbart wurden. Zu diesen technischen Mitteln gehören beispielsweise Infrastrukturen, Plattformen, Übertragungstechnologien und -protokolle sowie Benutzeroberflächen. Ortel ist berechtigt, jederzeit Änderungen dieser technischen Mittel vorzunehmen, wenn hierdurch die vertraglichen Leistungspflichten von Ortel gegenüber dem Kunden nicht verändert werden. Führt die Änderung dagegen zu einer Änderung der vertraglichen Leistungspflichten von Ortel gegenüber dem Kunden, gilt Ziffer 13.

3.3 Ortel kann eine überlassene SIM-Karte aus wichtigem Grund, z.B. aufgrund notwendiger technischer Änderungen, gegen eine Ersatzkarte austauschen.

3.4 Ortel ist von der Leistungspflicht in Fällen höherer Gewalt befreit. Als höhere Gewalt gelten alle unvorhersehbaren Ereignisse sowie solche Ereignisse, deren Auswirkungen auf die Vertragserfüllung von keiner Vertragspartei zu vertreten sind. Zu diesen Ereignissen zählen insbesondere Arbeitskampfmaßnahmen, auch in Drittbetrieben, Unterbrechung der Stromversorgung sowie behördliche Maßnahmen.

4. Pflichten des Kunden

4.1 Der Kunde ist verpflichtet,
a) die in Rechnung gestellten Entgelte fristgerecht zu zahlen. Der Kunde hat auch diejenigen Entgelte zu zahlen, die durch eine Nutzung der vertraglichen Leistungen durch Dritte angefallen sind, soweit nicht der Kunde nachweist, dass ihm die Inanspruchnahme der Leistungen durch den Dritten nicht zugerechnet werden kann. Im Falle des Verlustes der SIM-Karte gilt dies nur bis zum Eingang der Verlustmeldung des Kunden bei Ortel gemäß Ziffer 4.2b.
b) Passwörter und Zugangskennungen wie z.B. die PIN, PUK oder PKK (persönliche Kundenkennzahl) geheim zu halten und unverzüglich zu ändern bzw. ändern zu lassen, wenn die Vermutung besteht, dass nicht berechtigte Dritte davon Kenntnis erlangt haben.
4.2 Der Kunde ist verpflichtet, Ortel unverzüglich mitzuteilen, wenn
a) sich sein Name (bei Unternehmen auch bei Änderungen der Firma), sein Wohn- bzw. Geschäftssitz, eine angegebene E-Mail-Adresse oder, bei Nutzung des Lastschriftverfahrens, seine Bankverbindung ändert.
b) er seine SIM-Karte verliert oder diese auf sonstige Weise abhandenkommt. Der Kunde muss seine Mitteilung telefonisch gegenüber der Kundenbetreuung von Ortel unter Angabe der persönlichen Kundenkennzahl abgeben. Der Kunde bestätigt seine Mitteilung anschließend unverzüglich per Fax oder in sonstiger Weise schriftlich gegenüber der Kundenbetreuung von Ortel.
4.3 Der Kunde darf Leistungen von Ortel nicht missbräuchlich nutzen, insbesondere
a) keine sitten- oder gesetzeswidrigen Inhalte verbreiten, nicht gegen strafrechtliche Vorschriften oder Vorschriften zum Schutz der Jugend verstoßen, keine Rechte Dritter verletzen, keine rechts- oder sittenwidrigen Inhalte abrufen, speichern, Dritten zugänglich machen, auf Angebote mit solchen Inhalten hinweisen oder Verbindungen zu solchen Seiten bereitstellen (z.B. Hyperlinks). Es wird darauf hingewiesen, dass die unaufgeforderte Übersendung von Informationen und Leistungen, z.B. unerwünschte und unverlangte Werbung per E-Mail, SMS, Fax oder Telefon, unter bestimmten Umständen gesetzlich verboten ist.
b) unter Verwendung der SIM-Karte weder entgeltlich oder unentgeltlich Telekommunikations- oder Telemediendienste gegenüber Dritten anbieten, insbesondere kein WLAN/WiFi-HotSpot zur (Mit-) Nutzung durch Dritte zu öffnen oder von einem Dritten hergestellte Verbindungen über Vermittlungs- oder Übertragungssysteme weiterzuleiten oder die SIM-Karte in stationären Einrichtungen, gleich welcher Art, einzusetzen. Es sei denn, die stationäre Einrichtung ist ein Produkt von Ortel.
c) die SIM-Karte nicht für Anrufe zu öffentlichen oder kundeneigenen Vermittlungs-, Rufumleitungs- oder Zusammenschaltungssystemen benutzen und die Anrufe nicht weitervermitteln, umleiten oder mit anderen Verbindungen zusammenschalten lassen, es sei denn, die Vermittlung, Rufumleitung oder Zusammenschaltung erfolgt durch Endgeräte, die mit SIM-Karten von Ortel betrieben werden.
d) die Prepaid-Mobilfunkdienstleistungen, die ihm unabhängig von der konkreten Abnahmemenge zu einem Pauschalpreis zur Verfügung gestellt werden (z.B. Flatrate, Volumenpaket, feste Kostenobergrenze), nicht zur Herstellung dauerhafter Sprach- oder Datenverbindungen im Sinne einer Standleitung und nicht zur Herstellung von Verbindungen nutzen, bei denen der Kunde oder ein Dritter aufgrund der Verbindung oder der Dauer der Verbindung Zahlungen oder andere Vermögenswerte Gegenleistungen erhält oder erhalten soll. Vorgenannte Mobilfunkdienstleistungen dürfen bei  Sprachverbindungen nur für selbst gewählte Verbindungen zur direkten Kommunikation mit einem anderen Teilnehmer genutzt werden und die Erstellung und der Versand von SMS dürfen nur durch persönliche, händische Eingabe des Nutzers über das Endgerät erfolgen; es dürfen insoweit weder für die Erstellung, noch  für den Versand von SMS automatisierte Verfahren (z.B. Apps) genutzt werden, die eine systemgesteuerte Kommunikation an eine Vielzahl von Teilnehmern (z.B. SMS-Massenversand, Bulk-SMS, Spam) ermöglichen.

5. Registrierung

5.1 Ortel ist aufgrund gesetzlicher Bestimmungen verpflichtet, eine Kundendatei zu führen, in der u.a. Rufnummer, Name, Anschrift und Geburtsdatum des Kunden sowie Beginn und Ende des Vertrages und weitere gemäß § 111 TKG verpflichtende Informationen gespeichert werden. Ortel behält sich darüber hinaus vor, zum Zwecke der Abwicklung des Vertragsverhältnisses die E-Mail Adresse des Kunden zu erheben.
5.2 Der Kunde wird sich mit den in Ziffer 5.1 genannten Daten bei Ortel registrieren lassen und seine Identität im Rahmen eines durch Ortel gemäß § 111 TKG durchzuführenden Legitimationsprozesses nachweisen.
5.3 Der Kunde kann die SIM-Karte einem Dritten im Rahmen des Besitzerwechsels
dauerhaft für die Nutzung der Prepaid-Mobilfunkdienstleistungen überlassen. Der Kunde stellt sicher, dass der Dritte sich ordnungsgemäß mittels Besitzerwechselformular bei Ortel registriert und an einem durch Ortel gemäß § 111 TKG durchzuführenden Legitimationsprozess mitwirkt. Es dürfen maximal 8 Inhaberwechsel auf eine Person durchgeführt werden.

6. Guthabenkonto

6.1 Nach Abschluss des Vertrages richtet Ortel für den Kunden ein Guthabenkonto ein. Der Kunde muss ein Guthaben auf sein Guthabenkonto übertragen, um Prepaid-Mobilfunkdienstleistungen nutzen zu können.

6.2 Die Entgelte werden vom Guthabenkonto abgebucht. Sofern nicht mit dem Kunden abweichend vereinbart, sind Verbindungen, die für den Kunden entgeltpflichtig sind, nur bis zum vollständigen Verbrauch des Guthabens möglich und werden dann abgebrochen.

6.3 Wird nach der Aktivierung keine Aufbuchung getätigt, ist das Guthaben für 5 Monate verfügbar. Mit jeder Guthabenübertragung mit einer Mindesthöhe von 10,00 Euro auf das Guthabenkonto wird ein neuer zusätzlicher 6-Monats-Zeitraum für das gesamte auf dem Guthabenkonto befindliche Guthaben gestartet. Der Zeitraum, das Guthaben aufzubrauchen kann insgesamt jedoch maximal 12 Monate betragen. Im Übrigen gilt Ziffer 6.5.
6.4 Der Kunde kann den Stand des Guthabenkontos bei Ortel abfragen. Die Angabe des Guthabenkontostandes ist informatorisch und begründet noch keinen Anspruch auf Nutzung der Prepaid-Mobilfunkdienstleistungen in entsprechender Höhe.
6.5 Ein bei Beendigung des Vertrages positiver Saldo auf dem Guthabenkonto wird auf Antrag (in Textform) des Kunden auf ein von ihm zu benennendes Bankkonto ausgezahlt.

6.6 Stellt Ortel dem Kunden einen Bonusbetrag zur Verfügung, verrechnet Ortel den Bonusbetrag mit den Entgelten für die Nutzung von Prepaid-Mobilfunkdienstleistungen. Eine Auszahlung des Bonusbetrags erfolgt nicht.

7. Beanstandungen

Der Kunde kann begründete Einwendungen gegen die Abbuchungen erheben. Die abgebuchten nutzungsabhängigen Entgelte kann der Kunde innerhalb einer Frist von 8 Wochen nach Abbuchung beanstanden. Das Unterlassen fristgerechter Beanstandungen gilt als Genehmigung. Gesetzliche Ansprüche des Kunden bei Einwendungen nach Fristablauf bleiben unberührt. Hinweis: Soweit auf Wunsch des Kunden a) Verkehrsdaten nicht gespeichert oder b) gespeicherte Verkehrsdaten gelöscht worden sind, trifft Ortel weder eine Nachweispflicht für die erbrachten Verbindungsleistungen noch eine Auskunftspflicht für die Einzelverbindungen.

8. Anbieterwechsel/Rufnummernmitnahme

8.1 Die Übertragung einer Rufnummer des Kunden von einem anderen Anbieter zu Ortel ist möglich, nachdem der andere Anbieter die Rufnummer zur Mitnahme freigegeben hat. Ortel weist darauf hin, dass ein bestehender Vertrag des Kunden mit dem anderen Anbieter von der Übertragung der Rufnummer unberührt bleibt.
8.2 Der Kunde wird auf seinen gesetzlichen Anspruch hingewiesen, jederzeit auch vor Ablauf der mit Ortel vereinbarten Vertragslaufzeit mit seiner, im Netz von Ortel eingerichteten Mobilfunkrufnummer zu einem anderen Anbieter zu wechseln, wobei eine maximale Versorgungsunterbrechung von einem Kalendertag entstehen darf. Will der Kunde diesen Anspruch wahrnehmen, muss er Ortel über seinen Wunsch zur Rufnummernübertragung informieren und den anderen Anbieter mit der Übernahme der Rufnummer beauftragen. Für die Übertragung der Rufnummer erhebt Ortel ein Entgelt gemäß Preisliste, das vom Guthabenkonto des Kunden abgebucht wird. Die Rufnummernmitnahme ist daher nur möglich, wenn das Guthabenkonto zum Zeitpunkt der Durchführung des Wechsels ein ausreichendes Guthaben aufweist.
8.3 Der Auftrag des Kunden zur Übertragung seiner Rufnummer zu einem anderen Netzbetreiber muss Ortel spätestens am 90. Tag nach Beendigung des Vertrages zugehen.

9. Vertragslaufzeit/Kündigung

9.1 Der Vertrag läuft auf unbestimmte Zeit. Er kann vom Kunden jederzeit und von Ortel mit einer Frist von 30 Tagen gekündigt werden.
9.2 Sämtliche Kündigungen des Vertrages sind in Textform zu erklären.
9.3 Das gesetzliche Recht zur fristlosen Kündigung aus wichtigem Grund bleibt unberührt.

10. Sperre

10.1 Die Befugnis von Ortel, die Erbringung der vertraglichen Leistungen ganz oder teilweise zu verweigern (Sperre), richtet sich nach den gesetzlichen Bestimmungen.
10.2 Hat der Kunde den zu Sperre berechtigenden Umstand zu vertreten, erhebt Ortel für die Sperre ein Entgelt, das sich aus der jeweils gültigen Preisliste ergibt. Dem Kunden steht der Nachweis frei, dass ein Schaden überhaupt nicht entstanden oder wesentlich niedriger ist als das Entgelt.
10.3 Trotz einer vom Kunden zu vertretenen Sperre bleibt der Kunde verpflichtet, die nutzungsunabhängigen Entgelte (z.B. Pack-Preise, Flatrate-Preise) zu zahlen.

11 Haftung

11.1 Für durch einfache Fahrlässigkeit verursachte Schäden, die keine reinen Vermögensschäden sind und nicht auf einer Verletzung von Körper, Leben oder Gesundheit beruhen, ist die Haftung von Ortel auf den vertragstypisch vorhersehbaren Schaden beschränkt. Im Übrigen gelten die gesetzlichen Vorschriften.
11.2 Ortel haftet nicht für Rechtsgeschäfte des Kunden, die dieser unter Nutzung der Mobilfunkdienstleistungen mit einem Dritten abschließt.

12. Besondere Bedingungen für Zusatz-Packs

12.1 Ortel bucht den Preis für jedes Zusatz-Pack (z.B. eine Flatrate oder eine bestimmte Anzahl an SMS oder Sprachminuten) im Voraus vom Guthabenkonto des Kunden ab.
12.2 Wenn in der Preisliste nicht eine automatische Beendigung angegeben ist, hat ein Zusatz-Pack die dort angegebene Mindestlaufzeit. Die Laufzeit eines Zusatz-Packs verlängert sich jeweils, wenn dieses nicht zuvor gekündigt wurde. Eine entsprechende Kündigung ist jederzeit mit Wirkung zum Ende der jeweiligen Laufzeit möglich.
12.3 Die Kündigung von Zusatz-Packs lässt den Vertrag mit dem Kunden im Übrigen unberührt.
12.4 Sollte bei Abbuchung des Preises für das Zusatz-Pack kein ausreichendes Guthaben auf dem Guthabenkonto des Kunden zur Verfügung stehen, bleibt das Zusatz-Pack vorübergehend inaktiv. In dieser Zeit nutzen Sie die Standardkonditionen Ihres Tarifes. Erst mit ausreichender Aufladung wird die jeweilige Zusatzoption wieder aktiviert. Sie erhalten dann eine Bestätigungs-SMS von Ortel.
12.4 Abweichend von Ziffer 12.2 endet das Zusatz-Pack ferner, wenn das Vertragsverhältnis zwischen Ortel und dem Kunden über Prepaid-Mobilfunkdienstleistungen endet.
12.5 Die Bestimmungen zur fristlosen Kündigung aus wichtigem Grund gemäß Ziffer 9.3 sowie zur Sperre gemäß Ziffer 10 gelten für die Zusatz-Packs entsprechend.

13. Änderungen von Preisliste, AGB und Leistungsbeschreibung

13.1 Ortel ist berechtigt, die auf der Grundlage dieses Vertrages zu zahlenden Preise nach billigem Ermessen gemäß § 315 BGB der Entwicklung der Gesamtkosten anzupassen, die für die Preisberechnung maßgeblich sind.
13.2 Die Gesamtkosten bestehen insbesondere aus Kosten für Netzbereitstellung, Netznutzung und Netzbetrieb (z.B. für Technik, besondere Netzzugänge und Netzzusammenschaltungen, technischer Service), Kosten für die Kundenbetreuung (z.B. für Service-Hotline, Abrechnungs- und IT-Systeme), Personal- und Dienstleistungskosten, Energiegemeinkosten (z. B. für Verwaltung, Marketing, Mieten, Zinsen) sowie hoheitlich auferlegten Gebühren, Auslagen und Beiträgen (z. B. aus §§ 142, 143 TKG).
13.3 Eine Preiserhöhung kommt in Betracht und eine Preisermäßigung ist vorzunehmen, wenn sich die Gesamtkosten, die für die Preisberechnung maßgeblich sind, erhöhen oder absenken. Steigerungen bei einer Kostenart, z.B. Kosten für die Netznutzung, dürfen nur in dem Umfang für eine Preiserhöhung herangezogen werden, in dem kein Ausgleich durch etwaige rückläufige Kosten in anderen Bereichen, etwa bei der Kundenbetreuung, erfolgt. Bei Kostensenkungen sind von Ortel die Preise zu ermäßigen, soweit diese Kostensenkungen nicht durch Steigerungen bei einer anderen Kostenart ganz oder teilweise ausgeglichen werden. Ortel wird bei der Ausübung ihres billigen Ermessens die jeweiligen Zeitpunkte einer Preisänderung so wählen, dass Kostensenkungen nicht nach für den Kunden ungünstigeren Maßstäben Rechnung getragen werden als Kostenerhöhungen, also Kostensenkungen mindestens in gleichem Umfang preiswirksam werden wie Kostenerhöhungen.
Ferner sind Preisanpassungen in dem Umfang durchzuführen, in dem dies durch Entscheidungen der Bundesnetzagentur verbindlich gefordert wird.
13.4 Änderungen der Preise nach Ziffer 13.1-13.3 werden dem Kunden mindestens sechs Wochen vor ihrem geplanten Wirksamwerden in Textform mitgeteilt. Dem Kunden steht in diesem Falle das Recht zu, den Vertrag ohne Einhaltung einer Kündigungsfrist zum Zeitpunkt des Wirksamwerdens der Preisanpassung in Textform (z. B. per Brief oder E-Mail) zu kündigen. Hierauf wird der Kunde in der Änderungsmitteilung besonders hingewiesen. Im Übrigen bleibt § 315 BGB unberührt.
13.5 Unabhängig von den Regelungen der Ziffern 13.1-13.4  ist Ortel im Falle der Erhöhung der gesetzlichen Umsatzsteuer berechtigt und im Fall der Senkung verpflichtet, die Preise zum Zeitpunkt der jeweiligen Änderung entsprechend anzupassen, ohne dass dem Kunden daraus ein Kündigungsrecht entsteht.
13.6 Änderungen dieser AGB oder der Leistungsbeschreibung können durch Angebot von Ortel und Annahme des Kunden vereinbart werden. Das Angebot von Ortel erfolgt durch Mitteilung der inhaltlichen Änderungen. Schweigt der Kunde auf das Angebot von Ortel oder widerspricht er nicht innerhalb von 6 Wochen nach Zugang der Änderungsmitteilung, so stellt dies eine Annahme des Angebots dar und die Änderungen werden wirksam, sofern Ortel den Kunden in der Änderungsmitteilung ausdrücklich auf diese Folge hingewiesen hat. Widerspricht der Kunde fristgerecht dem Angebot, läuft der Vertrag zu den bisherigen Bedingungen weiter.
13.7 Änderungen der AGB oder der Leistungsbeschreibung können nur gemäß 13.6 vereinbart werden, soweit durch die Änderung das Verhältnis von Leistung und Gegenleistung nicht wesentlich zu Ungunsten des Kunden verschoben wird.

14. Hinweise und gesetzliche Pflichtinformationen

14.1 Die jeweils gültige Preisliste ist abrufbar im Internet unter www.ortelmobile.de/service/download.html.
14.2 Möchte der Kunde ein Schlichtungsverfahren gemäß § 47a TKG einleiten, muss er hierzu einen Antrag an die Bundesnetzagentur, Tulpenfeld 4, 53113 Bonn richten.
14.3 Informationen, insbesondere zu Identitätsprüfungen sowie zu Art, Umfang, Ort und Zweck der Erhebung- und Verwendung personenbezogener Daten des Kunden, zu grundlegenden Verarbeitungstatbeständen sowie über seine Gestaltungs-, Wahl und weiteren Betroffenenrechte werden in unseren Datenschutzhinweisen unter www.ortelmobile.de/rechtliches/datenschutz bereitgestellt.
14.4 Weitere Pflichtinformationen sind der Leistungsbeschreibung sowie der Preisliste zu entnehmen, die unter https://www.ortelmobile.de/service/download abrufbar sind.
14.5 Ortel nimmt nicht am Streitbeilegungsverfahren vor einer Verbraucher-schlichtungsstelle gem. §§ 2, 36 VSBG teil.

15. Sonstiges

15 Sonstiges
15.1 Der Anbieter ist berechtigt, Dritte mit der Leistungserbringung zu beauftragen.
15.2 Für die vertraglichen Beziehungen gilt deutsches Recht.
15.3 Ist der Kunde Kaufmann oder hat er keinen allgemeinen Gerichtsstand im Inland, ist München Gerichtsstand.

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Ortel Mobile GmbH, E-Plus-Straße 1, 40472 Düsseldorf

1) Standardtarif:
Calls made within Germany: 9 cents/min.; calls made to international numbers from 1 cent/min. A one-off connection fee of max. 15 cents per call may also be charged (all prices can be found at https://www.ortelmobile.de/en.html). Text 15 cents. 49 cents/MB. 60/60 billing increment. Not valid for special numbers. Data speeds in Germany and the EU up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload). The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed actually achieved may differ from this. Billing increment in 100 KB steps.

2) Internet Flat L (€19.99 per 28-day option period):
Up to 5.5 GB in Germany and the EU with a data speed of up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for downloading and uploading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

3) Smart World XL (€29.99 per 28-day option period):
Up to 1000 minutes from Germany to the EU, plus calls from Germany to all networks in Bangladesh, Brazil, Canada, Chile, China, Hong Kong, India, Indonesia, Iraq, Israel, Japan, Malaysia, Pakistan, Puerto Rico, Singapore, South Korea, Thailand and the US as well as to landline networks in Kazakhstan, Russia and Slovenia. The option also includes a flat rate for calls to all German networks. This also applies for calls within the EU and from the EU to Germany. 60/60 billing increment. Not valid for special numbers. The standard conditions of your tariff will apply outside the included service.
Up to 7 GB in Germany and the EU with a data speed of up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for downloading and uploading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

4) World 1000 (€19.99 per 28-day option period):
Up to 1000 minutes from Germany to the EU, plus calls from Germany to all networks in Bangladesh, Brazil, Canada, Chile, China, Hong Kong, India, Indonesia, Iraq, Israel, Japan, Malaysia, Pakistan, Puerto Rico, Singapore, South Korea, Thailand and the US as well as to landline networks in Kazakhstan, Russia and Slovenia. The option also includes a flat rate for calls to all German networks. This also applies for calls within the EU and from the EU to Germany. 60/60 billing increment. Not valid for special numbers. The standard conditions of your tariff will apply outside the included service. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

5) On-Net Flat (€5 per 28-day option period):
Flat rate to all Telefónica Deutschland networks (e.g. Ortel Mobile, E-Plus, o2, AY YILDIZ, blau). Not valid for special numbers. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

6) Internet Flat S (€9.99 per 28-day option period):
Up to 1.25 GB in Germany and the EU with a data speed of up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for downloading and uploading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

7) World 400 (€9.99 per 28-day option period):
Up to 400 minutes to all networks in Germany and the EU, plus all calls from Germany to all networks in Bangladesh, Brazil, Canada, Chile, China, Hong Kong, India, Indonesia, Iraq, Israel, Japan, Malaysia, Pakistan, Puerto Rico, Singapore, South Korea, Thailand and the US as well as to landline networks in Kazakhstan, Russia and Slovenia. The option also includes a flat rate for calls made within Germany to Telefónica networks (e.g. Ortel Mobile, E-Plus, o2, AY YILDIZ, blau). 60/60 billing increment. Not valid for special numbers. The standard conditions of your tariff will apply outside the included service. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

10) Internet Flat XL (€29.99 per 28-day option period):
Up to 11 GB in Germany and the EU with a data speed of up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for downloading and uploading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

11) Internet Flat M (€14.99 per 28-day option period):
Up to 3.5 GB in Germany and the EU with a data speed of up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for downloading and uploading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

12) & 13) Neues Highspeed Volumen (from €6 per registration, max. 28 days)
Registration is only possible if one of the following options is active (the one-off price for Neues Highspeed-Volumen is in brackets): Internet Flat S (€6), Internet Flat M (€9), Internet Flat L (€15), Internet Flat XL (€25), Allnet Flat L (€15), Allnet Flat M (€9), Smart World S (€6), Smart World L (€9), Smart World XL (€15). The "Neues Highspeed Volumen" supplemental service resets the volume of data already used during the respective billing period and the same high-speed data volume for the activated flat rate can be used again during the current option period, maximum 56 kbit/s for downloading and uploading. The time period is not automatically extended. It is possible to register for the supplemental service several times within the option period. However, the service is only valid for the remaining time of the current billing period (28 days).

14) Ortel starter pack for €9.95
Offer available only when ordering online: €10 starting credit + €10 bonus credit for the first top up of 10€ + €25 once phone number is transferred (bonus credit of EUR 25 will be paid into the prepaid account only if the phone number is successfully transferred to Ortel Mobile. The bonus credit cannot be paid out. Most mobile providers will charge a fee to transfer your phone number.)
Standard tariff: valid only for SIM cards activated starting 15/08/2012. 60/60 second billing increment. German domestic calls: 9 cents/min. plus a one-off connection fee of 9 cents per call; calls made to international numbers possible from 1 cent/min. plus a one-off connection fee of 15 cents per call (all prices can be found at www.ortelmobile.de). Each text message costs 15 cents. All prices indicated are inclusive of VAT.

15) Smart World L (€19.99 per 28-day option period):
Up to 250 minutes from Germany to the EU, plus calls from Germany to all networks in Bangladesh, Brazil, Canada, Chile, China, Hong Kong, India, Indonesia, Iraq, Israel, Japan, Malaysia, Pakistan, Puerto Rico, Singapore, South Korea, Thailand and the US as well as to landline networks in Kazakhstan, Russia and Slovenia. The option also includes a flat rate for calls to all German networks. This also applies for calls within the EU and from the EU to Germany. 60/60 billing increment. Not valid for special numbers. The standard conditions of your tariff will apply outside the included service.
Up to 4 GB in Germany and the EU with a data speed of up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for downloading and uploading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

17) Allnet Flat M (€19.99 per 28-day option period):
Flat rate to all networks in Germany and the EU. Not valid for special numbers. Up to 5 GB in Germany and the EU with a data speed of up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for downloading and uploading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

19) SIM starter package with prepaid Internet Flat S
offer available only when ordering online: Internet Flat S option included for 28 days in starter package price of €9.95, then €9.99 per 28-day option period: Internet Flat S option (€9.99/28-day option period): The "Internet Flat S" supplemental service includes an internet flat rate that covers all package-switched data connections within the E-Plus mobile network (except for roaming and international connections). A bandwidth of up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload) is available up to a data volume of 2 GB per option period, at which point this changes to GPRS speed (max. 56 kbits/s for downloading and uploading). The Skype logo is a brand of Microsoft and is used with the permission of Microsoft. The option is renewed automatically after 28 days if the customer has sufficient credit and it is possible to register for each option only once every 28 days; options can be cancelled by calling 1155. Options cannot be freely combined with all other options. It is only possible to register for the supplemental service ("option") displayed here using the Ortel Mobile Prepaid Card (starter package: €9.95) at the standard rate: valid only for SIM cards activated as of 15 August 2012. 60/60 billing increment. German domestic calls: 9 cents/min. plus a one-off connection fee of 9 cents per call; calls made to international numbers possible from 1 cent/min. plus a one-off connection fee of 15 cents per call (all prices can be found at www.ortelmobile.de). Each text message costs 15 cents. All prices indicated are inclusive of VAT.

20) SIM starter package with prepaid Smart World S
Ortel Mobile GmbH, E-Plus-Str. 1, 40472 Düsseldorf, Germany. Smart World S option included for 28 days in package price of €9.95, then €9.99 per 28-day option period: Smart World S option (€9.99/28-day option period): includes up to 180 minutes for German domestic calls and calls from Germany to landline and mobile networks in Austria, Belgium, Bulgaria, China, Croatia, Czech Republic, France, Greece, Hungary, India, Italy, the Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Spain, Thailand, UK and USA, with the exception of special numbers, (value-added) services, roaming and call forwarding. 60/60 billing increment. Calls made within the E-Plus network and the o2 network (e.g. from Ortel Mobile, E-Plus, o2, BASE, AY YILDIZ, Simyo) are included in the option price (E-Plus/o2 Flat). Once the included minutes have expired, the terms of the Ortel Mobile standard rate apply again according to the current price list. A Germany-wide internet flat rate is also included. A bandwidth of up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload) is available up to a data volume of 1,5 GB per option period, at which point this changes to GPRS speed (max. 56 kbits/s for downloading and uploading). The option is renewed automatically after 28 days if the customer has sufficient credit. It is possible to register for each option only once every 28 days; options can be cancelled by calling 1155. Options cannot be freely combined with all other options. It is only possible to register for the supplemental service ("option") displayed here using the Ortel Mobile Prepaid Card (starter package: €9.95 including €2.50 starting credit) at the standard rate: valid from 2 September 2013 and only for SIM cards activated as of 15 August 2012. 60/60 billing increment. German domestic calls: 9 cents/min. plus a one-off connection fee of 9 cents per call; calls made to international numbers possible from 1 cent/min. plus a one-off connection fee of 15 cents per call (all prices can be found at www.ortelmobile.de). Each text message costs 15 cents. All prices indicated are inclusive of VAT.

22) Smart World S (€9.99 per 28-day option period):
Up to 180 minutes to all networks in Germany and the EU, plus all calls from Germany to all networks in Bangladesh, Brazil, Canada, Chile, China, Hong Kong, India, Indonesia, Iraq, Israel, Japan, Malaysia, Pakistan, Puerto Rico, Singapore, South Korea, Thailand and the US as well as to landline networks in Kazakhstan, Russia and Slovenia. The option also includes a flat rate for calls made within Germany to Telefónica networks (e.g. Ortel Mobile, E-Plus, o2, AY YILDIZ, blau). 60/60 billing increment. Not valid for special numbers. The standard conditions of your tariff will apply outside the included service.
Up to 1.5 GB in Germany and the EU with a data speed of up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for downloading and uploading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

23) Allnet Flat S (€14.99 per 28-day option period):
A flat rate in all German networks, abroad within the EU, and for telephone calls to Germany from abroad within the EU. Not valid for special numbers. Up to 2 GB in Germany and the EU with a data speed of up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for downloading and uploading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

24) Allnet Flat L (€24.99 per 28-day option period):
Flat rate to all networks in Germany and the EU. Not valid for special numbers. Up to 7 GB in Germany and the EU with a data speed of up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for downloading and uploading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

25) Internet Flat 50 GB (€79.99 per 28-day option period) available for Ortel Mobile Internettarif: Up to 50 GB in Germany with a speed of up to 21.6 MBit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for uploading and downloading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. Billing increment in 100 KB steps. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically. The option may not be commercialised e.g. resold or offered commercially.

26) Internet für Zuhause (€29.99 per 28-day option period) available for Ortel Mobile Datentarif: (Promotion: When registering the option between 03 December 2018 and 31 May 2019, you will receive an additional 20 GB per option period.) Up to 40 GB in Germany with a speed of up to 21.6 MBit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for uploading and downloading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. Billing increment in 100 KB steps. Option only available for use in stationary LTE routers. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically. The option may not be commercialised e.g. resold or offered commercially. The application is limited to nomadic or stationary use, mobile use is excluded.

27) Mehr Internet (€14.99 per a maximum of 28-day option period) available for Internet für Zuhause option: Up to an additional 10 GB in Germany with a speed of up to 21.6 MBit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for uploading and downloading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. Billing increment in 100 KB steps. The time period is not automatically extended. It is possible to register for the more internet option several times within the option period. However, the internet for home use option is only valid for the remaining time of the current billing period (up to 28 days).

28) Mehr Internet (€14.99 per a maximum of 28-day option period) available for Internet Flat 50 GB option: Up to an additional 10 GB in Germany with a speed of up to 21.6 MBit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for uploading and downloading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. Billing increment in 100 KB steps. The time period is not automatically extended. It is possible to register for the more internet option several times within the option period. However, the internet for home use option is only valid for the remaining time of the current billing period (up to 28 days).

29) Ortel Mobile GmbH, E-Plus-Straße 1, 40472 Düsseldorf: 49 cents/MB. Billing increment in 100 KB steps. The Ortel Mobile data rate is only available in Germany (roaming and telephone calls are excluded). Conditions of use: purchase of an internet for home starter package (RRP €69.99). The starter kit includes a SIM card and a stationary LTE router. A power connection is necessary for the use of the device.

30) Ortel Mobile GmbH, E-Plus-Straße 1, 40472 Düsseldorf: 49 cents/MB. Billing increment in 100 KB steps. The Ortel Mobile Internettarif is only available in Germany (roaming and telephone calls are excluded). Conditions of use: purchase of an starter package (RRP €5,00).

31) Internet Flat XXL (€49.99 per 28-day option period):
Up to 25 GB in Germany and the EU with a data speed of up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for downloading and uploading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

32) Smart World XXL (€39.99 per 28-day option period):
Up to 1000 minutes from Germany to the EU, plus calls from Germany to all networks in Bangladesh, Brazil, Canada, Chile, China, Hong Kong, India, Indonesia, Iraq, Israel, Japan, Malaysia, Pakistan, Puerto Rico, Singapore, South Korea, Thailand and the US as well as to landline networks in Kazakhstan, Russia and Slovenia. The option also includes a flat rate for calls to all German networks. This also applies for calls within the EU and from the EU to Germany. 60/60 billing increment. Not valid for special numbers. The standard conditions of your tariff will apply outside the included service.
Up to 15 GB in Germany and the EU with a data speed of up to 21.6 Mbit/s (download) and 8.6 Mbit/s (upload), at which point this changes to a maximum of 56 kbit/s for downloading and uploading. The stated speeds are the maximum technically possible speeds in each case. The average speed that is actually achieved may differ from this. If you have sufficient credit, and do not cancel the option by the end of the period in question, it will be renewed automatically.

36) Best Europe (€0 per 28-day option)
Best Europe (€0 per 28-day option) available at Ortel Mobile standard rate. The prices indicated apply from Germany, plus a one-off connection fee of 15 cents per call (all prices can be found at https://www.ortelmobile.de/en.html). 60/60 billing increment. Not valid for special numbers. This will be renewed automatically if you do not cancel the option by the end of the period in question. If the option is not registered, the prices according to the standard rate will apply (all prices can be found at https://www.ortelmobile.de/en.html).

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